ساخت انواع کمد دیواری

هنگام خرید یا اجاره خانه ، داشتن کمد دیواری های بزرگ و جا دار یکی از محاسن به شمار می رود. کمد دیواری یک امتیاز بزرگ برای خانه بحساب می آید زیرا محل مناسبی برای نگهداشتن لوازم اضافی و کاربردی خواهد بود.کمد ها به مرتب و شیک بودن خانه کمک زیادی میکنند و  میتوان تمام وسایل اضافی مثل جاروبرقی، لباس ها، کفش، وسائل شخصی و… را داخل کمد ها قرار دهید تا فضای خانه و اطراف ما مرتب تر شود. امروزه برای ساخت کمد دیواری از تنوع زیادی برخوردارند و طراحان داخلی نه فقط برای اتاق خواب بلکه برای تمام فضای خانه از کمد دیواری استفاده می کنند. امروزه طرح، جنس، و مواد اولیه برای ساخت کمد دیواری از تنوع بیشتری برخوردار است.

برای ساخت کمد دیواری ابتدا فضایی را برای آن داخل اتاق مشخص میکنیم و بعد جنس بدنه کمد دیواری که معمولا از چوب یا “ام دی اف” است انتخاب خواهد شد. انتخاب رنگ و جنس کمد ها به سلیقه و بودجه افراد بستگی دارد. در طراحی کمد باید به این نکته توجه شود که کمد برای چه فضایی طراحی شده است و افراد برای چه کاری قصد دارند از آن استفاده کنند. میتواند بعنوان کتابخانه ،میز تحریر یا میز برای آرایش باشد  و تعداد طبقات و کشوهای آن بیشتر باشد، کمدی برای آویز لباس، کنسول برای ظروف طراحی شود ، کمدی برای رختخواب های میهمان در نظر گرفته شود و طراحی شود.

ارتفاع کمد دیواری تا سقف است و در بالا کمد دیواری طبقه ایی میزنند که مخصوص وسایلی بوده که کمتر از آنها استفاده میشود مثل چمدان ها ودرواقع  به عنوان انباری استفاده می شود. عمق کمد دیواری بین ۶۰ تا ۹۰ سانت می باشد ، که معمولا کمد رختخواب ها را عمق ۹۰ سانت درنظر می گیرند.

کمد دیواری با درب آینه

بعضی از درب کمد ها را با آینه ها می سازند که باعث می شود فضای اتاق ،بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد. از این کمد های دیواری میتوان در فضای پذیرایی و نشیمن استفاده شود به عنوان کتابخانه، بوفه و یا کنسول و حتی اگر تو کار هم نباشند به عنوان وسیله ایی برای دکوراسیون مفید و چشمگیر می باشند. یکی از فضاهایی که کمد دیواری در آنجا خیلی کاربردی است، کنار درب ورودی است که با قرار دادن لباس و کفش برای افراد داخل منزل مفید هستند.

ساخت کمد دیواری با درب آینه ای

نکاتی که در ساخت کمد دیواری اهمیت دارند:

  • چهار چوب کمد دیواری بهتر است از فلز باشد تا استحکام بیشتری داشته باشد. چهار چوب ام دی اف امکان دارد به مرور زمان و در اثر گذاشتن وسایل سنگینی کنه و به اصطلاح شکم کند.
  • در ساخت کمد دیوار ریلی، یراق آلات بسیار مهم هستند و استفاده درست و راحت و طول عمر طولانی به استفاده یراق آلات با کیفیت بستگی دارد.
  • قیمت کمد دیواری به طرح و جنسی  که مشتری سفارش میدهد بستگی دارد  وبسته به نوع کمد دیواری، تعداد کشوها و طبقه ها، مدل، جنس ام دی اف و نوع یراق آلاتی که مصرف میشوند ،قیمت ها تفاوت دارند.

نصب کمد دیواری

کمد های دیواری بهتر است دارای طبقه بندی باشند تا لوازم و وسایل که داخلش قرار میدهید  مرتب و تفکیک شده گذاشته شود. بسیاری از خانه ها امروزه کوچک هستند و نمیتوان چند کمد دیواری در آن ساخت اما با طبقه بندی درست داخل کمد دیواری میتوان خیلی از وسایل را داخل آن قرارداد.

انواع کمد دیواری ها از نظر جنس:

کمد دیواری چوبی، کمد دیواری ام دی اف(MDF)،  کمد دیواری لترون و کمد دیواری فلزی

در هنگام سفارش و ساخت کمد دیواری باید بسیار دقت کنید زیرا کالایی است که دیگر قابل تعویض نخواهد بود و باید چندسال از آن استفاده شود. طراحی کمد دیواری بسته به اینکه شما  چه استفاده ایی از کمد دیواری میخواهید بکنید انجام میشود. مثلا کمد دیواری اتاق نوجوان معمولا هم جای کمد لباس دارد و هم کشو و طبقه بندی برای گذاشتن کتاب و یا میز کامپیوتر در نظرمیگیرند.و یا برای زوج جوان باید یک فضای جداگانه برای لباس ها، کشوها و طبقه بندی برای کیف و کفش و … در نظر بگیرندو. کمد دیواری که برای رختخواب ها است معمولا باید فضایی بین ۱۸۰ و عمق ۹۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.

بیشتر کمد های دیواری از جنس ام دی اف ساخته خواهند شد که در طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد. درب های کمد هایMDF با روکش “اچ پی ال(HPL)” پوشیده میشوند. معمولا روکش کمد دیواری ام دی اف مات و برجسته می باشد.

بعضی از کمد دیواری ها  روکشی براق،سیقلی و صاف دارند و ظاهر آنها ساده و مدرن می باشد به این نوع کمد های دیواری که از MDF ساخته میشوند کمد دیواری هایگلاس نام دارد. این کمد ها به دلیل براق بودن نور را منعکس میکنند و برای فضاهایی با نور گیری کم مناسب هستند. افرادی که  سبک های مدرن را می پسندند انتخاب این کمد دیواری برای آنها رضایت بخش خواهد بود.

ساخت کمد دیواری ریلی:

باز و بسته شدن کمد دیواری های ریلی از کمد های ساده آسان تر است. و برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی می باشند که معمولا باز شدن درب کمد ها به دلیل گذاشتن تختخواب به سختی انجام میشود . اما درب های ریلی داخل چهارچوب خودشان در حرکت بوده  و نیازی به فضای خالی جلوی آنها نیست.در ساخت کمد دیواری های ریلی حتما باید یراق آلات خوبی استفاده شود. ریل ها دو نوع هستند ریل های ۸۰ کیلویی و ۳۰ کیلویی که ریل مناسب برای این کمد دیواری ها ریل ۸۰ کیلویی بوده که وزن بالایی را می توانند تحمل کنند و به آسانی و با اشاره انگشت درب حرکت میکند.

ساخت کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ممبران:

افرادی که از سبک های کلاسیک خوششان می آید معمولا  کمد دیواری های ممبران را می پسندند. این کمد ها مثل کابینت های پرس وکیوم می باشند و  با ام دی اف و روکش PVC که روی آنها پرس شده، ساخته خواهند شد. این کمد ها فضای زیادی نیاز دارند که در اطراف آنها ستون های کلاسیک و تاج و ابزار منبت کاری وجود داشته. این کمد های دیواری نسبت به دیگر کمد ها قیمت بالاتری دارند و مانند کمد های دیگر هم به صورت درب بازشو ساده و هم ریلی طراحی خواهند شد که درب بازشو ساده برای کمد دیواری ممبران زیبایی بیشتری دارد.

شیکا وود طراح و تولید کننده کمدهای ریلی و لولایی
۰۲۱۸۶۰۸۲۹۸۰
۰۹۱۲۲۸۳۸۵۵۷

 

درباره najmi

2 دیدگاه در ساخت کمد دیواری ؛انواع کمد دیواری؛طراحی کمد دیواری
  1. سلام
    من در زمینه تولید محتوی ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنم
    همیشه و همیشه و همیشه
    یادتون باشه که یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه عنوان مطالبتونه
    اگه عنوان مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
    ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست
    اما یه کتاب هست که فکر میکنم خیلی بدردتون بخوره توصیه میکنم حتما یه نگاهی بهش بندازین اینم لینکشه :
    https://co10.ir/blog/website/title.html/
    حتما یه نگاهی بهش بندازید ضرر نمیکنین


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *