کلوزت ها (walk in closet )

واکین کلوزت ها (walk in closet )

این دسته از کمدها به کمدهایی گفته میشود که معمولا بدون درب ساخته میشوند و در این حالت یک اتاق از خانه انحصارا به کمد اختصاص داده میشود .

در منازلی که تعداد اتاق ها بیشتر از حد مورد نیاز است ، بهترین کار اختصاص یک اتاق به کمد لباس میباشد . در این حالت فضای کمد درون اتاق به مساحت اتاقاضافه شده و اتاق بزرگتری خواهیم داشت .

از آنجایی که کلوزت ها بدون درب ساخته میشوند در هنگام استفاده و انتخاب لباس راحتی عمل بیشتری داریم و میتوانیم تمام لباسها  ، کفشها ، ساعت ، کمربند و کلیه لوازم خود را در دسترس داشته باشیم .

طراحی کلوزت ها با کمد های معمولی درب دار متفاوت است . در طراحی این کمدها این نکته را باید نظر داشت که تمامی طبقات و رگال ها و کشوها باید به طور منظم و در سر جای خود قرار بگیرند تا زیبایی و نظم واکین کلوزت حفظ شود . در این حالت طبقات کفش در قسمت پایین کمد طراحی میشوند و سپس کشوها وبعد آویز لباسها  ،  قسمت بالای کمد هم برای نگهداری وسایل اضافه در باکس مخصوص ساخته میشود .استفاده از اکسسوری ها و نور پردازی اصولی و مناسب علاوه بر راحتی در استفاده زیبایی کلوزت ها را دو چندان میکند .

واکین کلوزت ها در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی و تولید میشوند ، که در سبک کلاسیک معمولا از چوب یا ام دی اف با  روکش ممبران  و در سبک مدرن

از ام دی اف با روکش براق یا مات استفاده میکنیم .چند مورد را باید در هنگام طراحی واکین کلوزت ها در نظر داشته باشیم :

اول اینکه بهتر است کشوها در قسمت جزیره قرار بگیرند و فضای داخل کمد به طبقات و رگال ها اختصاص داده شود .

دوم : در هنگام طراحی حتما قسمتی برای آینه در نظر بگیرید ، طراحی جزیره مناسب به همراه کشو و میز آرایش ضروری است ، و سایر نکاتی که با توجه به

فضای اتاق و با نظر طراح  کمد انجام میشود .

این نکته را در نظر داشته باشید که برای اجرای کلوزت ها نیاز به اتاق بزرگی ندارید ، یک اتاق کوچک که قبلا به عنوان انباری و بی هدف استفاده میشده را میتوان با طراحی مناسب به کلوزتی  کارآمد تبدیل کرد .

برای دیدن انواع واکین کلوزت ها از بخش  محصولات  /  واکین کلوزت ، بازدید فرمایید .