کمد دیواری با درب ریلی مخفی

کمد دیواری با درب ریلی مخفی

کمد های دیواری با درب ریلی مخفی عمدتا در چهار مدل تولید و عرضه میشوند .

دسته اول : ریل های توکار  –  دسته دوم : ریل های مخفی – دسته سوم : ریلهای آکاردئونی دسته چهارم : ریلهای اتوبوسی ، که در ادامه این مطلب درباره آنها توضیح میدهیم .

ریل های توکار ( معمولی) :

این مدل ریل ها همانطور که از اسمشان پیداست داخل کمد در زیر سقف و روی کف کمد نصب میشوند و در حالت کلی ریلها قابل مشاهده هستند .

در این مدل وزن دربها روی کف کمد میباشد و به طراح این امکان را میدهد که با رعایت استاندارهایی که از طرف کارخانه سازنده مشخص شده است ، رویدرب آینه نصب کند . این مدل از ریل و غلطک ها میتوانند تا وزن ۸۰ کیلو گرم وزن درب  را تحمل کنند ( باید به توضیحات و مشخصاتی از طرف کارخانه سازندهارائه شده توجه داشت) .

در این مدل از کمدها برای ارتفاع درب محدودیت نداریم و میتوانیم با رعایت استاندارد و محاسبه وزن درب ، دربها را بصورت یک تکه بسازیم . باید توجه داشته باشیم که در مدل لبه ی کار دیده میشود و از این رو باید در انتخاب رنگ بدنه کمد و درب دقت کافی را داشته باشیم ، مخصوصا زمانی که برای بدنه و دربدو رنگ متفاوت انتخاب میکنیم .از برند های شناخته شده تولید کننده این محصول میتوان به : شرکت مپا (ترکیه ) – هافله ( آلمان ) – ملونی ( چین ) – فانتونی ( چین ) و غیره اشاره کرد که هر کدام از این برند ها را میتوانید با مشاوره گرفتن از طراح کمد استفاده نمایید .

ریل های مخفی :

این مدل از ریل و غلطک ها بعد از نصب قابل مشاهده نیستند ، یعنی کاملا مخفی هستند . ریلهای مخفی روی سقف و زیر کف کمد نصب میشوند و از ظرافتخاصی برخوردار هستند .

دربها در این مدل به صورت معلق هستند و بوسیله راهنمایی که در کف کمد نصب میشود هدایت میشوند . وزن درب بر روی سقف است ، بنابر این طراحی اینکمدها نسبت به کمدهایی که از ریل معمولی ( ریل های توکار )استفاده میکنند پیچیده تر و دقیق تر است . غلطکها در این مدل تا وزن ۱۲۰ کیلو گرم را تحملمیکنند ، اما برای اینکه در آینده با مشکل در حرکت مواجه نشوید حتما باید از طراحان و تولید کنندگان معتبر و کسانی که در این کار تجربه لازم را دارند کمک بگیرید . (شرکت شیکاوود اولین اجرا کننده این مدل از کمدها در ایران میباشد ) .

ادامه مطلب را در بخش مقالات مطالعه فرمایید .

با تشکر از بازدید شما