انواع کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی چوبی و روکش چوب :

این مدل از کمد دیواری ریلی  از چوب و یا روکش چوب ساخته شده است ، و نسبت به سایر مدلها دارای ظاهری زیباتری می باشد ، زیرا همیشه نقش و نگار های چوب بسیار چشم نواز هستند؛  کمدهای دیواری ریلی چوبی علاوه بر استفاده مناسب از فضا، امکان ایجاد طرح ها در رنگ های مختلف را برای شما فراهم می کنند، گفتنی است این مدل کمد دیواری ریلی برای فضای های مدرن و نئوکلاسیک بسیار مناسب هستند.

 کمد دیواری ریلی MDF :

کمد دیواری ریلی ام دی اف همانگونه که از از نام آن مشخص است ، از MDF ساخته شده است و مزایا و معایبی دارد که در پایین به آن اشاره می کنیم:

مزایا کمد دیواری ریلی MDF :

۱. روکش ام دی اف انواع مختلفی  دارد.  بنابراین این نوع کمد دیواری از تنوع بالای طرح و نقش برخوردار میباشد.
۲. جنس MDF دارای مقاومت بالایی می باشد (البته بسته به ضخامت آن) از این رو کمد MDF در مقابل ضربه مقاوم است.

معایب کمد دیواری ریلی ام دی اف:

مهم ترین عیب در کمدهای MDF ریلی، خش پذیری و آسیب پذیری  درب های روکش (به خصصوص روکش های گلاس) می باشند.

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی شیشه ای :

در ساخت این مدل از کمد دیواری ریلی از شیشه به عنوان درب کمد استفاده میکنند، مهمترین نکته در این  مدل از کمد دیواری این است که به دلیل شفاف بودن شیشه، لوازم داخل کمد  قابل رویت می باشد.  از این رو نیاز به استفاده از اکسسوری های خوب الزامی است؛  همچنین می توان از شیشه های مات نیز استفاده کنیم ولی در هر دو صورت امکان بهره وری مناسب از فضای کمد را تا حدودی سخت خواهد کرد .

 

کمد دیواری ریلی آینه ای :

یکی از انواع کمد دیواری ریلی است که برای  فضاهای کوچک مناسب  می باشد ، ترکیب متریال شیشه با چوب یا روکش چوب  یاMDF در کمد دیواری ،فضا را بزرگ تر نشان می دهد ، و امکان استفاده از آینه را نیز فراهم خواهد کرد. البته  شکنندگی سطوح آینه ای و هم چنین لک پذیری بیشتر نسبت به سایر سطوح از معایب  این نوع کمد دیواری می باشد.

کمد ریلی با درب آینه

مزایای کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی برای فضاهای کوچک مناسب می باشد:

با توجه به کوچک بودن متراژ منازل، اغلب سعی شده است  در آپارتمان ها ، فضای هال و پذیرایی متراژی به مراتب بزرگتر از اتاق ها داشته باشیم  ، بنابراین ساختمان هایی  با اتاق های کوچک را شاهد هستیم.
و با توجه به فضای کم اتاق خواب و جایگیری لوازم از جمله تخت، پا تختی و دراور،شاید  استفاده از کمدی که درب آن به وسیله لولای گازور و رو به بیرون باز شود، بسیار سخت باشد ، به همین دلیل  در این گونه محیط ها  از کمد هایی با درب ریلی استفاده می شود که از کمترین فضاها بیشترین بهره برداری انجام گیرد، بنابراین کمد دیواریهای ریلی مناسبترین  گزینه برای کمد دیواری اتاق خواب است.

کمد دیواری ریلی بهترین گزینه برای  شرکت ها و ادارات می باشد:

بعضی اوقات در ادارات مجبوریم صندلی یا میزی را در جلوی کمد بگذاریم (منظور کمد پشت سر منشی در اداره ها است) در این شرایط مناسبترین گزینه کمد دیواری ریلی است ،که در واقع امکان دسترسی به سریع ترین شکل را برای ما فراهم می کند. البته این نکته را در نظر بگیرید  که کمد دیواری ریلی جدید که اخیرا وارد بازار شده اند دارای ظاهری بسیار زیبایی هستند که همین موضوع باعث پرطرفدار شدن آنها  شده است.

عرض درب کمد های ریلی را هر ابعادی قابل ساخت می باشد:

همانطور که میدانید  درب کمد دیواری لولایی بر روی محور عمودی حرکت می کندبه همین دلیل عرض را نمی توان بیش از ۶۰۰ میلی متر درنظر بگیریم زیرا موجب تاب برداشتن و یا شکستن درب خواهد شد ، اما چون  درب کمد های ریلی روی محور افقی حرکت می کند برای ساختش محدودیت در عرض وجود نخواهد داشت.

ضخامت درب کمد دیواری ریلی:

یکی دیگر از مزایت های کمد ریلی نسبت به کمد دیواری معمولی ضخامت درب آن است . درب کمد ریلی ۷ تا ۱۰ فوت ضخامت دارد که این باعث می شود تا لباس ها هنگام در آورن از کمد  نخ کش ویا پاره  نشوند.

هزینه پایین نصب کمد های ریلی :

نصب درب های ریلی نسبت به درب های معمولی ساده تر است به همین دلیل هزینه و نیروی کار کمتری لازم است و باعث شده تا سرعت نصب بشدت بالاتر برود .

مقاومت بالای درب ریلی :

معمولا درب های ساده ، مقاومتی در برابر وزن اضافی ندارند اما درب  ریلی انعطاف پذیری بالایی دارد و می تواند انواع شیشه های رنگی، مات و آینه های سنگین را تحمل کند به همین دلیل  طرح و شکل کمد های ریلی نسبت به کمدهای لولایی دارای تنوع بیشتری است.

شیکاوود طراح و تولید کننده کمدهای ریلی و لولایی

 ۰۲۱۸۶۰۸۲۹۸۰

 ۰۹۱۲۲۸۳۸۵۵۷

کمد دیواری ریلی

درباره najmi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *